• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Kada je polovan automobil prestar i koliko pređenih kilometara je previše?
Foto: Vivid Brands / Shutterstock.com

Kada je polovan automobil prestar i koliko pređenih kilometara je previše?

Aleksandar Maksimović
24.09.2024. 3 min Automobili

Svima nama je najbitnije da pri izboru polovnog vozila nađemo ono koje je u dobrom stanju, s malo pređenih kilometara i s relativno skorijom godinom proizvodnje. Cilj nam je da nas novi automobil još puno godina verno služi i da njime možemo preći što više kilometara.

Danas kada cene polovnih vozila rastu kao pečurke posle kiše, još više moramo da pazimo kakav polovnjak kupujemo.

Da skratimo, na puno stvari treba pripaziti, ali dve su ključne kod većine kupaca: Koliko je vozilo prešlo kilometara i koada je automobil proizveden. Ili da preformulišemo, koliko kilometara i godina je previše za polovne automobile.

Kada je reč o korišćenju vozila, granica između korišćenja i zloupotrebe vrlo je tanka. Neki vlasnici su toliko pedantni da čuvaju sve račune koji se odnose na njihov automobil, bilo da se radi o zameni ulja, punjenju goriva ili pranju.

Drugi postaju svesni potrebe za servisiranjem svog automobila tek kada počnu da se pale lampice upozorenja na instrument tabli. Većina vozača ipak se nalazi u nekoj zlatnoj sredini.

Ali kada postoje dva slična automobila s različitim pređenim kilometrima, treba izabrati onaj automobil koji se bolje održavao, umesto automobila s manjom kilometražom. Naravno, tu postoje određena ograničenja: automobil s pređenih 50.000 kilometara bolji je od onog s 300.000 kilometara.

Ali ako je razlika u kilometraži samo deset ili dvadeset hiljada kilometara, koji automobil izabrati? Da biste dobili ideju o održavanju i istoriji servisa automobila od strane prethodnog vlasnika, najbolji izvori su stvarni računi za obavljene usluge ili beleške o obavljenim popravkama, piše Jutarnji list.

Ako vlasnik nema ove podatke, najbolje je taj automobil zaobići, jer ćete kupiti mačku u džaku. Ako pak sumnjate da je vozilo učestvovalo u nekoj vrsti nesreće i bilo oštećeno/popravljano, danas na internetu postoje mnogi specijalizovani portali, gde putem serijskog broja možete lako istražiti istoriju vozila, odnosno steći uvid u sve što je na njemu popravljano.

Takođe, nemojte odrešiti kesu pre nego što polovno vozilo ne predate mehaničaru od poverenja, kako bi on temeljnim pregledom ukazao na kvarove. S druge strane postoji problem kada vozilo dugo stoji. I na tu činjenicu treba pripaziti, jer iako vam se na prvi pogled čini da je vozilo u dobrom stanju, ako je dugo stajalo, pa makar bilo i garažirano, na takvom automobilu će se morati odraditi mnoge radnje kako bi se dovelo u optimalno vozno stanje, što će vas dodatno koštati.

Ako pak automobil ima velik broj pređenih kilometara (120.000-150.000 km), a vozilo je staro između dve do pet godina, onda se može zaključiti da ga vlasnik u većini slučajeva vozio po auto-putu, što i nije, u slučaju da ga je vlasnik redovno održavao, nužno loša stvar.

Ona vozila koja se češće voze po gradu, dakle gradski automobili, mogu i s manje kilometara biti u lošijem stanju od limuzina koje su prevalile velik broj kilometara po auto-putevima. Vožnja kreni/stani, lošiji putevi i češće vožnje gde se nakon što se upali motor vozila pređe mala kilometraža, mogu biti razlozi za lošije stanje automobila.

Niti jedan inženjer ne može da napravi automobil koji će trajati večno. Pa kada se sve sabere i oduzme, najbolja je kupovina polovnjaka starog do 10 godina i s manje od 200.000 pređenih kilometara.

Zaključak je da je kilometraža jedan od najvažnijih faktora pri kupovini polovnog automobila, ali ne i jedini. Stoga je jasno da ono što treba da tražite je automobil s najmanjom kilometražom koju možete dobiti, koji je redovno održavan, koji nikada nije doževio nesreću i koji je redovno korišćen.

Nešto više kilometara nije faktor koji će nužno štetiti automobilu. Ono što najviše smanjuje kvalitet polovnog vozila je nebriga i loše održavanje.

Oznake:

kilometražapolovni automobilisaveti za vozače

Podeli

Zaprati Autor

Aleksandar Maksimović

Veliki fan muzike, filmova i političkih rasprava na slavama.

Ostali članci

čaj
Prethodni

Nutricionistkinja otkriva koju hranu nikada ne bi trebalo kombinovati sa čajem

pas
Sledeći

Ovo je 5 najglasnijih rasa pasa

Sledeći
pas
25.09.2024.

Ovo je 5 najglasnijih rasa pasa

Prethodni
24.09.2024.

Nutricionistkinja otkriva koju hranu nikada ne bi trebalo kombinovati sa čajem

čaj

No Comment! Be the first one.

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    bend
    Ovako izgleda kad neko peva direktno iz slomljenog srca: Ljudi na mrežama nazivaju nastup ovog benda “najtužnijim ikada”
    CityMagazine
    28 godina kasnije
    “28 godina kasnije” konačno stiže u domaće bioskope
    CityMagazine
    Indira Paganotto
    Indira Paganotto je izbacila novi hit u saradnji sa legendom elektronske muzike
    CityMagazine
    poslednji problem
    „Poslednji problem”: Filmski detektiv pred stvarnim izazovom
    Filip Milosavljević
    the cure
    The Cure objavili album „Mixes Of A Lost World“
    Filip Milosavljević

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖