7 osobina koje vas čine neodoljivim sagovornikom
Veština da budete zanimljiv sagovornik nije dar koji mnogi poseduju. Istraživanja ističu da uspešna komunikacija nije urođeni talenat, već veština koja može da se razvije učenjem, vežbom i fokusom na ključne elemente kao što su aktivno slušanje, empatija i emocionalna inteligencija.
Kako tehnologija napreduje, sve je manje stvarne ljudske interakcije, pa je danas prava retkost biti osoba koja može samouvereno da razgovara s bilo kim.
Sposobnost da održite razgovor i privučete pažnju može vas daleko odvesti, kako u poslovnom, tako i u privatnom životu, piše Your Tango.
Evo sedam osobina koje, prema psihologiji, odmah čine nekoga fascinantnim sagovornikom:
- Pažljivo slušaju
Ako poznajete nekoga ko vas sluša, postavlja pitanja vezana za ono što pričate i zahvali vam što ste podelili svoje znanje – nakon razgovora s tom osobom osećate se cenjeno i prijatno. To je neko od koga možete učiti.
Kada pažljivo slušate, i vaš partner u vezi oseća emotivnu povezanost. Ako vam ovo nije navika, možda je vreme da se oslobodite lošeg obrasca koji je Stiven Kavi opisao u knjizi 7 navika uspešnih ljudi:
„Većina ljudi ne sluša s namerom da razume, već s namerom da odgovori.“
- Fokusirani su na prva tri minuta razgovora
U knjizi Sedam principa za uspešan brak, Džon Gotman (John Gottman) navodi da prva tri minuta razgovora predviđaju ishod konflikta – pa čak i da li će par ostati zajedno.
Kao primer daje „prezir“, koji se često prikriva kao briga ili šala, a ispoljava se kroz sarkazam, nejasnu mimiku ili ton glasa. Rečenica poput: „A sad si ti stručnjak za roditeljstvo?“ zatvara vrata dijalogu. Suprotno tome, rečenica: „Voleo/la bih da budem ravnopravan partner u vaspitanju naše ćerke“, otvara prostor za zdrav razgovor.
- Pokazuju poštovanje
Korišćenje „ja“ izjava, kao u prethodnom primeru, zaobilazi optuživanje i prenosi poštovanje. To pokazuje partneru da vam je stalo i da ulažete u odnos.
Studija iz 2016. godine potvrđuje da komunikacija zasnovana na poštovanju omogućava ljudima da otvoreno izraze mišljenja i osećanja bez straha od negativnih posledica. Poštovanje vodi ka pozitivnijoj i konstruktivnijoj komunikaciji.
- Odustaju od potrebe da uvek budu u pravu
Stalna defanzivnost ubija svaki pokušaj iskrenog dijaloga. Teško je razgovarati s nekim ko za sve ima izgovor, objašnjenje i odbranu.
Možda ste vi u pravu. Možda je vaš partner u pravu. Ali kada pustite potrebu da budete u pravu, možete sagledati i tuđu perspektivu, otvoriti prostor za druga rešenja i omogućiti bolju međusobnu komunikaciju.
Defanzivnost utišava svaku drugu perspektivu – a osoba s druge strane, vremenom, prestane da pokušava da se izrazi.
- Odlazu telefon sa strane
Uklonite ometače – poput telefona – koji vas udaljavaju jedno od drugog. U modernim vezama često se dešava da svako ide svojim putem. Umesto toga, podelite zadatke i aktivnosti – i delite život.
Zajedničko vreme i iskustva pružaju mogućnosti za razvijanje komunikacionih veština, produbljuju odnose, grade poverenje i doprinose ukupnom blagostanju.
- Autentični su
Postoji rizik u vezi ako od partnera očekujete da deli vaše vrednosti, razmišlja kao vi ili postane vaša kopija. Tako mu/joj merite vrednost ne kao osobi, već po tome koliko vam je sličan/na.
Umesto toga, potrudite se da ne samo tolerišete razlike, već ih vidite kao dragocene i jedinstvene osobine.
- Imaju smisao za humor
Ljubavni odnos uključuje i dodir i smeh. Dodirujte se često i dozvolite da vam se veza leči u najprirodnijem okruženju – kroz smeh i bliskost.
Od 2020. sve je manje brakova i razvoda. Mnogi su postali skeptični zbog razočaranja koje su gledali kod svojih roditelja, ali i zbog sopstvenih loših iskustava.
Ipak, studije pokazuju da ljudi koji se često smeju, čak i u razgovoru sa strancima, stvaraju osećaj sličnosti s drugom osobom – što je ključ za socijalnu povezanost. Smeh spaja ljude, ruši barijere i stvara osećaj bliskosti.
Trenutno nema komentara! Budite prvi