Kako se negovala Frida Kalo?
Ukoliko redovno čitate naše tekstove, onda znate da smo nedavno u ovom tekstu pisali o impresivnoj kolekciji umetničkih dela i ličnih predmeta slikarke Fride Kalo. Nadamo se da ste iskoristili jedinstvenu priliku da istražite ovaj internet kutak, a danas idemo korak i dalje i predstavljamo vam ulogu šminke i nege u njenom životu, ali i radu. Otkrićemo vam koje proizvode je koristila i na koje sve načine je eksperimentisala. Nadamo se da će vam se ova tema dopasti i da ćete možda primeniti neke od njenih beauty trikova. Krenimo…
Kreme kozmetičke kuće Pond’s, Revlon karmini i rumenilo
Kolekcija predmeta za svakodnevnu upotrebu koja se krije u domu ove meksičke slikarke i koja je od 2004. godine dostupna javnosti, otkriva puno detalja o njenoj ličnosti. Naime, pored nacionalnih kostima, pisama, lekova, te fotografija sa potpisom čuvenog fotografa Mena Reja, tu se mogu pronaći i brojni kozmetički proizvodi. Ovde je važno napomenuti da je sve navedeno u odličnom stanju zahvaljujući Fridinom suprugu, takođe slikaru, Dijegu Riveri i našlo se na izložbi pod nazivom Frida Kahlo: Making Her Self Up, koja je upriličena u muzeju Viktorije i Alberta u Londonu 2018. godine.
Pored autoportreta, koji čine okvirno trećinu njene umetničke zaostavštine, posetioci su imali priliku da vide i teglice u kojima su se nalazile kreme marke Pond’s, zatim Revlon ruževi, među kojima se izdvaja grimiznocrveni, kao i veliki broj bočica parfema i lakova za nokte. Međutm, nedostaje puder u kamenu, koji je dobijala od Helene Rubinštajn, inače kupca njenih dela. Ono što je takođe interesantno spomenuti jeste da osim olovke koju je koristila za naglašavanje obrva, među eksponatima nije bilo druge šminke za oči, a lice joj je bilo čisto i negovano, tako da nije morala da koristi podloge za šminku i korektore.
Frida Kalo nije volela da bude savršeno sređena i potpuno našminkana, što puno govori o njenoj živopisnoj prirodi. Studentkinja psihologije Olga Kampos, koja je imala priliku lično da je upozna, slikarku je opisivala kao osobu koja je zračila neobičnim i zavodljivim crtama lica. Prema njenim rečima, Frida Kalo umela je da se našminka neprimetno, ali je puno vremena ulagala za postizanje efekta prirodnog izgleda. Bila je vešta u eksperimentisanju i isticanju onog najlepšeg na njenom licu.
Odnos prema šminkanju
Edvard Veston, fotograf koji je zabeležio kadrove njene posete San Francisku 1930. godine, izjavio je da su ljudi zastajali na ulici kako bi se divili njenoj lepoti. Nosila je tradicionalnu tehuana nošnju u kombinaciji sa puno nakita. Svakog dana bi začešljala kosu, a zatim isplela pletenicu koju je ukrašavala detaljima veselih boja. Uveče bi rasplela kosu vodeći računa o redosledu skidanja ukosnica. Kada je u pitanju rumenilo, koristila je kombinaciju dve nijanse, grimizne i narandžaste, a sličnim tonovima se poigravala i na noktima. Volela je da uskladi magenta nijansu laka sa omiljenom ešarpom. Kler Vilkoks, kustos izložbe, ističe da je šminka bila samo deo slagalice njene ličnosti. Ona smatra da se oblačila kako se trenutno osećala i u čemu je njoj bilo ugodno.
Kozmetika je Fridi služila kao svojevrsna maska, jer je poznato da je pretrpela ozbiljne fizičke povrede u dve različite nesreće, kada je imala 6 godina, i kasnije sa 18. Tom prilikom zadobila je ozbiljno oštećenje kičme, što je prouzrokovalo mutliplu sklerozu. Vilkoks je slikovito opisala njen odnos prema šminkanju rečima da bi u trenucima kada je telo baci u očajanje, lice postajalo njeno platno. To nimalo ne čudi, jer sve što bi trebalo da uradi jeste da kičicu zameni četkicom za šminku. Okruživala su je ogledala, koja su joj omogućavala da izbliza posmatra svoje lice, ali i zarobljeno telo. Vredi napomenuti da je slikarka često dovodila u pitanje svoj izgled, te je na jednom od autoportreta, nastalom 1933. godine, napisala – Veoma ružna. Volela je svoje oči i obrve, i ništa više.
Tajna obrva
Koristila je olovku u boji abonovine marke Revlon i proizvod pod nazivom Talika, koji je osmišljen u Parizu, a služio je za oporavak i rast dlake. To nam govori da Frida ne samo da nije čupala obrve, već je želela da budu guste, a Rivera ih je uporedio sa raširenim krilima kosa. Upravo ovaj detalj na licu, zadao je najviše poteškoća šminkerki Džudi Čin, na setu filma Frida sa Selmom Hajek u glavnoj ulozi. Ova dama bila je primorana da upotrebi sva raspoloživa sredstva i tehnike za iole približan efekat.
Ruž za usne
Slikarka je najčešće nosila crveni upadljivi ruž, a osmeh je otkrivao kako odvažnost, tako i njenu ranjivu stranu. I ovde je Džudi Čin morala da bude dovitljiva i da šminkerskim tehnikama oživi Fridu Kalo iz različitih faza života, a od velike pomoći su bila rumenila.
Lepota kroz prizmu protoka vremena
Kako su godine prolazile, Frida Kalo se šminkala sve intenzivnije, kako bi prikrila nedostatke. Ovaj prelaz je ovekovečen fotografijama Nikolasa Murajia, umetnika redakcije magazina Vogue, a poslovni odnos prerastao je u romansu, koja je trajala čak deceniju. Ovaj fotograf poslužio se igrom svetlosti i boja, a interesantno je da se Frida sama šminkala za ovu priliku. Kustos izložbe izjavio je da je šminka dominirala na fotografijama, ali razlog je saradnja sa kozmetičkom kućom Revlon.
Za sam kraj ostavili smo interesantan detalj, a to je da je slikarka svoja poverljiva pisma najčešće pečatirala poljupcem koji je ocrtavao ruž, što nam govori da je i te kako znala da šminkom podigne sebi moral i izdigne se iznad često teške svakodnevice.
Izvor: Vogue España
Fotografije: Pinterest
Ako neko želi da pogleda dobar fima na ovu temu, a i da bi imao sa čime da poredi, preporuka je Warrior iz 2011. sa Tomom Hardijem i Džoelom Edgertonom u glavnim ulogama.
A šta su to “šabanski klubovi”?
Al ga NAGRDI…čoče..
Pa ti sigurno imas: 3 Medjeda, par palmi i vise oskara… I nobelovu nagaradu za ‘kritiku’…
A da ti si zensko.. ( jesi li bila ikad Na box ,kik box, MMA?
Čisti zbog politicke korektnosti..
Akciono – šabanski srpski žanr! Svaka čast za klasifikaciju! Samo bih zamolila da uvek u tekstovima navedete da su ovi i ovakvi ‘filmovi’ podržani od strane Filmskog centra Srbije koji je glavni krivac za očajno stanje i još očajnije filmove u srpskoj kinematografiji. I tako decenijama unazad…
Nisam gledao film pa ne mogu da ga komentarisem, ali mogu da komentarišem članak iz kog se jasno vidi da imate jako loše mišljenje o porodici Balašević i ne trudite se da to sakrijete, naprotiv.
Film je odvratan….nula.nula..nula..mozda je zanimljiv za decu do petog razreda…
Realno dobar komentar sa obiljem opisanih nedostataka…ako je reditelj iz Bugarske, Maja Berpvic glumi Rumunku a Balasevicka muslimanku nije ni cudo sto film lici na Kazahtanski dugometrazni film sniman mobilnim telefonom.