Najskromnija riba postala je zvezda luksuzne mode: Ne šalimo se, ovog leta svi žele na odeći da nose sardine
Leto 2025. donosi jedan sasvim neočekivan modni trend – sardine. Nekada skromna namirnica, ova mala plava riba odjednom krasi sve – od dizajnerskih torbica do odeće – kao simbol mediteranskog šika.
Sve je počelo neupadljivo, kao nastavak popularne „ribarske estetike“, ali sardina je brzo „izronila“ kao dominantan motiv, a trend je eksplodirao pojavom torbice „Staudine“ američkog brenda Staud, ukrašene perlicama koje podsećaju na konzervu sardina.
Brojne žene su podlegle šarmu ove torbice koja košta 340 evra, opisujući je kao apsolutni hit, a vrlo brzo su i drugi dizajneri prihvatili ovaj motiv i počeli njime da ukrašavaju različite komade odeće i aksesoara.
Čak je i luksuzna modna kuća Bottega Veneta doprinela ovom trendu svojom „Sardine“ torbom, prepoznatljivom po skulpturalnoj zlatnoj dršci u obliku ribe, čija cena premašuje 4.300 evra – jasna poruka šta je ultimativni hit sezone pred nama, piše Miss7.
Da ne govorimo o prolaznom hiru, potvrđuju i podaci sa Google Trends-a. Pretrage za pojmom „sardine“ dostigle su rekordne nivoe u maju, dok su upiti za „torbicu sa sardinama od perlica“, predvođeni modelom Staudine, porasli za neverovatnih 300 odsto prošlog meseca. Dupliran je i broj pretraga za „haljinu sa sardinama“, TikTok je preplavljen snimcima raspakivanja Staudovog it modela, a sardine su se našle i na pidžamama, šnalama, majicama, minđušama, kombinezonima…
@cnn Tinned fish is hot right now. But is the classic, cheap meal actually a sign of a looming economic recession? CNN’s Ramishah Maruf explains why it’s more complicated than that. #cnn #sardinegirlsummer #tinnedfish ♬ original sound – CNN
Ali zašto baš sardine? Sara Staudinger, suosnivačica brenda Staud, veruje da je to zato što nas sardine podsećaju na duge, lenje letnje ručkove na Mediteranu, noseći sa sobom dozu nostalgije i osećaj bezbrižnosti. Beka Milstajn iz brenda Fishwife dodaje da ilustrovane konzerve s retro estetikom imaju snažnu vizuelnu privlačnost i asociraju na beg od svakodnevice.
Stručnjaci idu i korak dalje. Profesor Gvido Bonsaver ističe da su sardine vrlo skromna riba i da njihova iznenadna popularnost može odražavati našu potrebu za jednostavnošću i zadovoljstvom u malim stvarima – posebno u ekonomski neizvesnim vremenima – pa je „sardinecore“ uspeo da postane simbol pronalaženja sreće u skromnijem načinu života.
Trenutno nema komentara! Budite prvi