Glumio je kod Kusturice i u drugim kultnim filmovima, a danas “prodaje telo” preko svog zvaničnog sajta
Vinsent Galo je kultni glumac, čudnih filmskih ali i životnih izbora.
Ako ga se sećate iz uloge ekscentričnog i zagonetnog ortaka Džonija Depa u kultnom filmu “Arizona Dream” Emira Kusturice – niste jedini.
Vinsent Galo je početkom devedesetih bio jedno od najintrigantnijih lica nezavisnog američkog filma, umetnik čija pojava nikada nije ostavljala ravnodušne. A danas? S vremena na vreme, ljudi ga ase sete, ali iz raznih nefilmskih razloga.
Od “Buffalo 66” do interneta
Galo se proslavio kao scenarista, reditelj i glavni glumac u kultnom filmu “Buffalo ’66” (1998), u kojem je, uz Kristinu Riči, stvorio intimnu i pomalo bizarnu bajku o marginalcima i melanholiji Amerike. Film je postao must-watch među filmofilima širom sveta. Tri godine kasnije, snimio je i “The Brown Bunny” – film koji je izazvao pometnju na festivalu u Kanu, ali je uprkos svemu postao predmet obožavanja fanova arthouse filmova.
No, ako ste pomislili da je Galo nakon toga nestao, grdno ste se prevarili – samo se preselio na sopstveni web sajt, koji izgleda kao internet verzija njegovog karaktera: neobičan, haotičan, i potpuno svoj, i najbezbedniji ste ako mu ne prilazite mnogo.
Merch kao performans
U svetu gde zvezde prodaju sve – od svojih parfema do NFT-a, Galo je otišao korak dalje. Na njegovom zvaničnom sajtu, u sekciji “Merchandise”, možete pronaći… pa, stvari koje deluju kao parodija na poznate ličnosti i njihov ego trip. S tim što sve što prodaje tamo je stvarno.
Na primer, “jedan dan sa Vinsentom Galoom” košta 50.000 dolara (troškovi nisu uključeni), a kako piše u opisu:
„Ja, Vincent Gallo, zvezda klasika kao što su Buffalo 66 i The Brown Bunny, odlučio sam da se stavim na raspolaganje svim ženama. Ženama koje mogu da me priušte, naravno. Za skromnu sumu od 50.000 dolara, plus troškovi, mogu ispuniti želju, san ili fantaziju bilo koje žene.“
Na drugom delu stranice, ide još dalje – nudi čak i svoju spermu za milion dolara. I ne, ovo nije umetnička instalacija u nekom njujorškom avangardnom muzeju, već deo njegovog sajta koji deluje kao spoj autoironije, bizarnosti i provokacije.
Sajt koji liči na digitalni muzej ega
Vinsent Galo danas izgleda kao hodajući projekt umetnika koji testira granice ukusa, koncepta i identiteta. Njegov sajt više podseća na performans u nastavcima, nego na standardni fan-portal. Nema društvenih mreža, nema interakcije – samo niz ekscentričnih ponuda koje se preklapaju s konceptualnim humorom, misterijom i crnim marketinškim genijem.
I šta sad?
Gallo se retko pojavljuje u javnosti, ne daje intervjue, i njegovi novi filmski projekti su i dalje u fazi najava. Poslednji put (pre nego su tiktokeri nabasali na njegov sajt) smo nešto čuli o njemu kad je pred poslednje američke izbore podržao Donalda Trampa. Ipak, i ovakvim digitalnim ispadima uspeva da ostane u fokusu alternativne scene, pa makar i na marginama mejnstrima.
Da li se sve ovo može shvatiti kao meta-komentar na komodifikaciju umetnosti i tela, ili je samo reč o muškoj sujeti u padu – pitanje je za ozbiljnu debatu. A dok ne saznamo, Vincent Galo će nastaviti da pliva svojom rekom – negde između kulta, haosa i čiste bizarnosti.

Pa ta osoba koja kupi od njega ove usluge, izazvane astronomskim egom je kompletan idiot 🙂