• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Tom Ford je u pravu, živeo Tom Ford!: Kritika filma „Gučijevi“

Tom Ford je u pravu, živeo Tom Ford!: Kritika filma „Gučijevi“

Zoran Janković
03.12.2021. 4 min Film/TV

Glasoviti i višestruko nadareni Tom Ford, koga, eto, ničim izazvane u svojim brzopotrošnim hitićima opevavaju i srpske autotjunerke i gaserke, sasvim je u pravu. Naime, isprva se može činiti da je u pitanju povređena sujeta jer je u Gučijevima (inače, najgledanijem filmu u srpskim bioskopima tokom prethodnog vikenda!) njegov lik, a on je bio kreativni direktor koji je praktično iz pepela i kome digao tu modnu kuću, evidentno skrajnut, a uz to ga tumači nepoznati glumac lišen bilo kakvog magnetizma, ali, ne, Tom Ford je zbilja u pravu kada je reč o mršavim dometima ovog najnovijeg, a već drugog po redu krupnog filma reditelja Ridlija Skota tokom samo ove jeseni.

Da stvar bude poraznija ali i zanimljivija u isti mah, Gučijevi pred gledaoce stupaju samo mesec dana nakon dosta dobrog ovojesenjeg ostvarenja Poslednji dvoboj, koji je sumanuto loše prošao na bioskopskim blagajnama, a, pritom, Gučijevi su znatno lošiji a tematski ne mnogo intrigantniji film.

Očito, radna temperatura u tim baš zrelim godinama, kojima bi trebalo da caruje i koje bi trebalo da usmerava i određuje mudrost, očito ne ide u korist Ridliju Skotu. Naprosto, Gučijevi su gledljiv film čije brojne falinke lako upadaju u oči iole verziranijeg i fokusiranijeg gledaoca. Baš kao što je narečeni Tom Ford u svom medijskom istupu ukazao – gluma Lejdi Gage (mimo očiglednih problema sa italijanskim akcentom u engleskom jeziku, a o tome nešto kasnije u ovom prikazu) je vrlo dobra i uverljiva, scenografski i kostimografski, a i šire u pojavnom prikazu ere sedamdesetih i osamdesetih sa sve uvek zavodljivim disko-šarenišem kao ključnim ukrasom, film je besprekoran, odlična je i fotografija (gle čuda, film je snimao pouzdani Darijuš Volski, inače, u ovom veku čest saradnik upravo Ridlija Skota)…

Nasuprot tome, imamo zjapeću prazninu na planu opšteg smisla, ovde u zasenak gurnutog od strane, reklo bi se, opšte bezidejnosti te se Gučijevi zadržavaju na lako dostižnoj tački doslovnosti, odnosno, puke deskriptivnosti, gde pratimo rutinski pregledan razvoj jedne priče koja je u ogromnoj meri tipska, pa i banalna. To je priča o preporodu a onda i padu modne kuće Guči u pomenutom periodu, uključujući i taj famozni slučaj kada je Patricija, supruga tiho nametljivog i probitačnog Mauricija Gučija, orkestrirala i naručila njegovo ubistvo, a, kako se navodi, pod popriličnim uticajem svoje vidovnjakinje.

Tom Ford je u pravu, živeo Tom Ford!: Kritika filma „Gučijevi“
© 2021 Metro-Goldwyn-Mayer Pictures Inc. All Rights Reserved.

Bitni trenuci se događaju progresivno (ali presporo i upadljivo neekonomično, jer reč je o kabastoj minutaži od čak 157 skupih i dugih filmskih minuta), lišeni bilo kakve dubine, te na kraju priče imamo žal koji se račva u ponajmanje dva pravca – što središnja tačka filma nije bilo samo ubistvo, čime bi ova priča bila barem uzbudljiva sudska drama i što ovo nije bila nova sezona serije Američka kriminalistička priča (American Crime Story), gde u izvođenju Rajana Marfija i saradnika mu barem ima srčanosti i ubedljivog kempa u izobilju.

Na takav temelj nadovezala se i prenaglašena gluma tzv. mega-acting podtipa nekih od viđenijih članova glumačkog ansambla – nasuprot Lejdi Gagi, kao i Adamu Drajveru, pomalo zalutalom u ovaj lik, ali ipak vičnog da isporuči zadovoljavajuću meru iznijansiranosti u koncipiranju prilično nezanimljivog i nedorečenog Mauricija Gučija, te decentno svedenom Džeku Hjustonu, sa one strane karikaturalnog preterivanja udobno pozicionirani stoje Al Paćino, u potpunosti predan rasnim i kulturološkim stereotipima, ali ipak očigledno u dobroj meri kontrolisan, te potpuno raspomamljeni Džared Leto u roli Alda Gučija, koga je on ovde odigrao kao nedvosmislenu sprdnju, na dobrom tragu onoga što je iz potpuno drugih i u tom slučaju smislenih i ispravnih pobuda, uradio Deni Devito u ulozi Pingvina u Povratku Betmena u režiji Tima Bartona.

Tom Ford je u pravu, živeo Tom Ford!: Kritika filma „Gučijevi“

Lik koji tumači Selma Hajek, lik vidovnjakinje, u dobroj meri je protraćen i puko je dramaturško oruđe, a u skladu sa tim je i njeno zalaganje na tom glumačkom zadatku. Ovde možemo da pomenemo potpuno promašen autorsko-producentski izbor da likovi ove priče, svi do poslednjeg Ialijani, međusobno komuniciraju na engleskom sa na mahove uvredljivo iskarikiranim italijanskim naglaskom i upadicama (duhovito je primećeno da akcenat Lejdi Gage u Gučijevim varira na potezu Italija-Moskva).

Taj je potez uvek diskutabilan iz najmanje dva razloga – mi već znamo da likovi (u ovom konkretnom slučaju, još i stvarni) svakako nisu komunicirali na nematernjem im jeziku, pa još i sa takvim „ukrasima“, a kao drugo – akcenat ili odsustvo istog je najmanje relevantan problem ako sve unutar priče, kao kičme svega, i filma u celini funkcioniše kako treba, što u ovom ostvarenju vidno dezorijentisanog Ridlija Skota nikako nije slučaj.

Tom Ford je u pravu, živeo Tom Ford!: Kritika filma „Gučijevi“
Fabio Lovino / © MGM / courtesy Everett Collection

Ovde bismo mogli da se vratimo na Toma Forda, koji je inače režirao dva filma (Samac, po prozi Kristofera Išervuda, i Noćne životinje), od kojih je prvopomenuti čista petica ili desetka (u zavisnosti od, naravno, primenjene numeričke skale), a on je pomenuo da se pri gledanju Gučijevih glasno smejao, duboko svestan da u samim stvarnim događajima nema ama baš ničega smešnog ili što bi moglo potpasti pod i inače sklisku odrednicu kempa.

Ford je imao sreće, barem je uspeo da se ovome smeje, što neće baš svakome poći za rukom. Uz to, tamo gde je Poslednji dvoboj ponudio ovovremensku ideološku višeznačnost u priči iz pluskvamperfekta, Gučijevi nude (doduše, privlačno) šarenilo ispraznosti kao jedne od čestih posledica vašara taštine, ali onog lišenog žovijalnosti i poleta.

Fotografije: Universal Pictures/Metro-Goldwyn-Mayer

Oznake:

adam drajverHouse of GucciLejdi Gagaridli skot

Podeli

Zaprati Autor

Zoran Janković

Diplomirani profesor engleskog jezika i književnosti i uporni i ničim izazvani popularizator popularne kulture. Urednik je portala Filmskog centra Srbije. Prikaze iz tekstove iz oblasti muzike, filma i književnosti objavljivao ili objavljuje u narednim medijima: Popboks, Huper, Yellow Cab, Pressing, Hi Files, Status, Optimist, Mediantrop, Etnoumlje, Pazi, snima se, Bookvar, NIN, Espreso Kultura, Film New Europe, Vreme... Čitavog života se spremao za to. Sada čeka da kucne pravi čas pa da napiše i veliki roman za žene.

Ostali članci

Bredli Kuper donosi čuveno naučnofantastično delo na veliko platno
Prethodni

Bredli Kuper donosi čuveno naučnofantastično delo na veliko platno

Muzička recenzija: The Beatles „Let it Be - superdeluxe“ (Multimedija 2021)
Sledeći

Muzička recenzija: The Beatles „Let it Be – superdeluxe“ (Multimedija 2021)

Sledeći
Muzička recenzija: The Beatles „Let it Be - superdeluxe“ (Multimedija 2021)
04.12.2021.

Muzička recenzija: The Beatles „Let it Be – superdeluxe“ (Multimedija 2021)

Prethodni
03.12.2021.

Bredli Kuper donosi čuveno naučnofantastično delo na veliko platno

Bredli Kuper donosi čuveno naučnofantastično delo na veliko platno

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    Britni Spirs
    Stigao mi je paket i moje se ime našlo pored Britni Spirs: Domaći producent se pohvalio sa ogromnim uspehom za srpsku muziku
    CityMagazine
    AI bend
    DA SE P(L)OČASTIMO: Mašine su došle da zavladaju, pa smo rešili da recenziramo album AI benda The Velvet Sundown
    Miloš Dašić
    Zdravko Čolić
    Za ovu svoju pesmu Zdravko Čolić kaže da je najbolja, ali ne sme da je peva uživo: “Svaki čovek ovu pesmu može napisati o svojoj ženi”
    CityMagazine
    pripovedač
    „Pripovedač“: Ispričaj mi priču
    Filip Milosavljević
    Prva bioskopska projekcija na Divčibarama ikada: ‘Kad budem mrtav i beo’ pod zvezdama u okviru 10. Mountain Music Festa
    Prva bioskopska projekcija na Divčibarama ikada: ‘Kad budem mrtav i beo’ pod zvezdama u okviru 10. Mountain Music Festa
    CityMagazine

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖