• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Type and hit Enter to search

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle

Tom Ford je u pravu, živeo Tom Ford!: Kritika filma „Gučijevi“

Zoran Janković
03.12.2021. 4 Mins Read Film/TV

Glasoviti i višestruko nadareni Tom Ford, koga, eto, ničim izazvane u svojim brzopotrošnim hitićima opevavaju i srpske autotjunerke i gaserke, sasvim je u pravu. Naime, isprva se može činiti da je u pitanju povređena sujeta jer je u Gučijevima (inače, najgledanijem filmu u srpskim bioskopima tokom prethodnog vikenda!) njegov lik, a on je bio kreativni direktor koji je praktično iz pepela i kome digao tu modnu kuću, evidentno skrajnut, a uz to ga tumači nepoznati glumac lišen bilo kakvog magnetizma, ali, ne, Tom Ford je zbilja u pravu kada je reč o mršavim dometima ovog najnovijeg, a već drugog po redu krupnog filma reditelja Ridlija Skota tokom samo ove jeseni.

Da stvar bude poraznija ali i zanimljivija u isti mah, Gučijevi pred gledaoce stupaju samo mesec dana nakon dosta dobrog ovojesenjeg ostvarenja Poslednji dvoboj, koji je sumanuto loše prošao na bioskopskim blagajnama, a, pritom, Gučijevi su znatno lošiji a tematski ne mnogo intrigantniji film.

Očito, radna temperatura u tim baš zrelim godinama, kojima bi trebalo da caruje i koje bi trebalo da usmerava i određuje mudrost, očito ne ide u korist Ridliju Skotu. Naprosto, Gučijevi su gledljiv film čije brojne falinke lako upadaju u oči iole verziranijeg i fokusiranijeg gledaoca. Baš kao što je narečeni Tom Ford u svom medijskom istupu ukazao – gluma Lejdi Gage (mimo očiglednih problema sa italijanskim akcentom u engleskom jeziku, a o tome nešto kasnije u ovom prikazu) je vrlo dobra i uverljiva, scenografski i kostimografski, a i šire u pojavnom prikazu ere sedamdesetih i osamdesetih sa sve uvek zavodljivim disko-šarenišem kao ključnim ukrasom, film je besprekoran, odlična je i fotografija (gle čuda, film je snimao pouzdani Darijuš Volski, inače, u ovom veku čest saradnik upravo Ridlija Skota)…

Povezani članci

Otkrivamo deo programa 28. Festivala autorskog filma

Tribina o filmu „Kristina”: Ljubav – ako je ikako moguće…

Nasuprot tome, imamo zjapeću prazninu na planu opšteg smisla, ovde u zasenak gurnutog od strane, reklo bi se, opšte bezidejnosti te se Gučijevi zadržavaju na lako dostižnoj tački doslovnosti, odnosno, puke deskriptivnosti, gde pratimo rutinski pregledan razvoj jedne priče koja je u ogromnoj meri tipska, pa i banalna. To je priča o preporodu a onda i padu modne kuće Guči u pomenutom periodu, uključujući i taj famozni slučaj kada je Patricija, supruga tiho nametljivog i probitačnog Mauricija Gučija, orkestrirala i naručila njegovo ubistvo, a, kako se navodi, pod popriličnim uticajem svoje vidovnjakinje.

© 2021 Metro-Goldwyn-Mayer Pictures Inc. All Rights Reserved.

Bitni trenuci se događaju progresivno (ali presporo i upadljivo neekonomično, jer reč je o kabastoj minutaži od čak 157 skupih i dugih filmskih minuta), lišeni bilo kakve dubine, te na kraju priče imamo žal koji se račva u ponajmanje dva pravca – što središnja tačka filma nije bilo samo ubistvo, čime bi ova priča bila barem uzbudljiva sudska drama i što ovo nije bila nova sezona serije Američka kriminalistička priča (American Crime Story), gde u izvođenju Rajana Marfija i saradnika mu barem ima srčanosti i ubedljivog kempa u izobilju.

Na takav temelj nadovezala se i prenaglašena gluma tzv. mega-acting podtipa nekih od viđenijih članova glumačkog ansambla – nasuprot Lejdi Gagi, kao i Adamu Drajveru, pomalo zalutalom u ovaj lik, ali ipak vičnog da isporuči zadovoljavajuću meru iznijansiranosti u koncipiranju prilično nezanimljivog i nedorečenog Mauricija Gučija, te decentno svedenom Džeku Hjustonu, sa one strane karikaturalnog preterivanja udobno pozicionirani stoje Al Paćino, u potpunosti predan rasnim i kulturološkim stereotipima, ali ipak očigledno u dobroj meri kontrolisan, te potpuno raspomamljeni Džared Leto u roli Alda Gučija, koga je on ovde odigrao kao nedvosmislenu sprdnju, na dobrom tragu onoga što je iz potpuno drugih i u tom slučaju smislenih i ispravnih pobuda, uradio Deni Devito u ulozi Pingvina u Povratku Betmena u režiji Tima Bartona.

Lik koji tumači Selma Hajek, lik vidovnjakinje, u dobroj meri je protraćen i puko je dramaturško oruđe, a u skladu sa tim je i njeno zalaganje na tom glumačkom zadatku. Ovde možemo da pomenemo potpuno promašen autorsko-producentski izbor da likovi ove priče, svi do poslednjeg Ialijani, međusobno komuniciraju na engleskom sa na mahove uvredljivo iskarikiranim italijanskim naglaskom i upadicama (duhovito je primećeno da akcenat Lejdi Gage u Gučijevim varira na potezu Italija-Moskva).

Taj je potez uvek diskutabilan iz najmanje dva razloga – mi već znamo da likovi (u ovom konkretnom slučaju, još i stvarni) svakako nisu komunicirali na nematernjem im jeziku, pa još i sa takvim „ukrasima“, a kao drugo – akcenat ili odsustvo istog je najmanje relevantan problem ako sve unutar priče, kao kičme svega, i filma u celini funkcioniše kako treba, što u ovom ostvarenju vidno dezorijentisanog Ridlija Skota nikako nije slučaj.

Fabio Lovino / © MGM / courtesy Everett Collection

Ovde bismo mogli da se vratimo na Toma Forda, koji je inače režirao dva filma (Samac, po prozi Kristofera Išervuda, i Noćne životinje), od kojih je prvopomenuti čista petica ili desetka (u zavisnosti od, naravno, primenjene numeričke skale), a on je pomenuo da se pri gledanju Gučijevih glasno smejao, duboko svestan da u samim stvarnim događajima nema ama baš ničega smešnog ili što bi moglo potpasti pod i inače sklisku odrednicu kempa.

Ford je imao sreće, barem je uspeo da se ovome smeje, što neće baš svakome poći za rukom. Uz to, tamo gde je Poslednji dvoboj ponudio ovovremensku ideološku višeznačnost u priči iz pluskvamperfekta, Gučijevi nude (doduše, privlačno) šarenilo ispraznosti kao jedne od čestih posledica vašara taštine, ali onog lišenog žovijalnosti i poleta.

Fotografije: Universal Pictures/Metro-Goldwyn-Mayer

Tags:

adam drajverHouse of GucciLejdi Gagaridli skot

Povezani članci

Zlatko Burić otvara 18. Slobodnu zonu

Kinoteka u decembru: Zafranović, Karpo Godina, Kokan Rakonjac

Share Article

Follow Me Written By

Zoran Janković

Diplomirani profesor engleskog jezika i književnosti i uporni i ničim izazvani popularizator popularne kulture. Urednik je portala Filmskog centra Srbije. Prikaze iz tekstove iz oblasti muzike, filma i književnosti objavljivao ili objavljuje u narednim medijima: Popboks, Huper, Yellow Cab, Pressing, Hi Files, Status, Optimist, Mediantrop, Etnoumlje, Pazi, snima se, Bookvar, NIN, Espreso Kultura, Film New Europe, Vreme... Čitavog života se spremao za to. Sada čeka da kucne pravi čas pa da napiše i veliki roman za žene.

Ostali članci

Previous

Bredli Kuper donosi čuveno naučnofantastično delo na veliko platno

Next

Muzička recenzija: The Beatles „Let it Be – superdeluxe“ (Multimedija 2021)

Next
04.12.2021.

Muzička recenzija: The Beatles „Let it Be – superdeluxe“ (Multimedija 2021)

Previews
03.12.2021.

Bredli Kuper donosi čuveno naučnofantastično delo na veliko platno

Najnovije

Retrospektakl i jubilej Marka Nastića
CityMagazine
Originalna nepo beba Dakota Džonson vodiće 94. dodelu Oskara: Evo zašto ona ima najbolji genetski materijal za to
Ivana Milošević
Objavljene nominacije za Zlatne maline, vode Tom Henks i filmovi „Blonde“, „Good Mourning“ i „Pinocchio“
CityMagazine
„Ova Slagalica iz dana u dan sve luđa“: Kako je jato gavrana posvađalo ljude na mrežama
CityMagazine
Šokantni horor film „Infinity Pool“, sniman u Hrvatskoj, oduševio publiku Sandens festivala
CityMagazine

PopKultura

  • Pozorište
  • Muzika
  • Knjige/Stripovi
  • Intervjui
  • Fotografija
  • Film/TV
  • Art

Moda i lepota

  • Trend
  • Moda
  • Lepota
  • Dom i dizajn

Scena

  • Zabava
  • Poznati
  • Flešbek
  • Društvene Mreže
  • Aktuelno

Gastro

  • Restorani
  • Recepti
  • Kafići
  • Gourmet
  • Lifestyle
  • Zdravlje
  • Sex
  • Putovanja
  • Automobili

Vodič

  • Stand-up
  • Predstave
  • Koncerti
  • Književne večeri
  • Izložbe
  • Clubbing
  • Bioskop
  • Kontakti
  • Uslovi korišćenja
  • Pravila privatnosti
  • Kolačići

Pratite City

Youtube Facebook Twitter Instagram

Prijavi se na newsletter

Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

✖