Magazin za urbani životni stil
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije

Mladi umetnici iz Srbije predstavili svoje vizije o bacanju hrane i solidarnosti

AUTOR: CityMagazine 30 Sep, 2021
Mladi umetnici iz Srbije predstavili svoje vizije o bacanju hrane i solidarnosti

Na Međunarodni dan podizanja svesti o bacanju hrane (IDAFLW), i u okviru kampanje Spasimo hranu, spasimo humanost, petoro mladih likovnih umetnika iz Srbije je predstavilo svoje umetničke vizije o problemu prekomernog bacanja hrane i potrebi da se poveća solidarnost i pomogne onima kojima je pomoć najpotrebnija. Ovaj događaj je obeležio početak treće faze kampanje Spasimo hranu, spasimo humanost, koja će sadržati više akcija doniranja hrane tokom oktobra meseca, sa akcentom na 9. oktobar, kada se obeležava Nacionalni dan davanja serijom događaja širom Srbije.

Jovana Bojić, Aleksa Mišković, Vladimir Neckov, Jelena Janjić i Milica Cerovac su obećavajući talenti sa Fakulteta primenjenih umetnosti u klasi profesora Miroslava Lazovića, čija će dela na kojima su počeli da rade, biti izložena javnosti tokom obeležavanja Nacionalnog dana davanja 9. oktobra u Botaničkoj bašti „Jevremovac“.

„Velika nam je čast što smo se pridružili ovoj kampanji i što imamo priliku da doprinesemo onime šta najbolje radimo, a to je kroz našu umetnost. Pozivamo i druge građane da podrže kampanju, na najbolji mogući način, pa čak i ako bi to bilo jednostavnim slanjem SMS poruke u vidu donacije,“ rekao je Aleksa Mišković, jedan od petoro mladih umetnika koji su slikali.

Istovremeno, kao podršku kampanji, restoran 369 koji posluje u sklopu MaxBet grupacije je pripremio 100 obroka koji su podeljeni prodavcima časopisa Lice ulice.

Sedam odsto stanovništva u Srbiji živi na granici apsolutnog siromaštva, odnosno gotovo pola miliona ljudi, dok se prema procenama u Srbiji dnevno baca dva miliona kilograma hrane. Kampanjom Spasimo hranu, spasimo humanost, Koalicija za dobročinstvo ukazuje na ovaj problem i utiče na povećanje svesti kod građana o problemu bacanja hrane i nedovoljnih donacija hrane, i takođe doprinosi unapređenju praksi koje će podstaći povećanje donacija hrane.

U okviru kampanje Spasimo hranu, spasimo humanost, početkom septembra je počela akcija prikupljanja novčanih sredstava a počev od ove nedelje dostupan je i SMS broj 4540 za sve građane koji budu želeli da doniraju. Svaka SMS poruka se naplaćuje 100 dinara uključujući PDV, dok će sve novčane donacije koje budu prikupljene kroz ovu inicijativu biti preusmerene na doniranje osnovnih životnih namirnica ugroženim građanima u najnerazvijenijim delovima naše zemlje. Za više informacija molimo vas posetite veb sajt spasimohranu.rs.

„Ove godine 9. oktobra obeležavamo Nacionalni dan davanja po četvrti put, i ove godine smo posebno ponosni na podršku u promociji i prikupljanju donacija hrane koju nam je pružilo preko 20 kompanija“, rekao je Željko Mitkovski, menadžer Projekta za unapređenje okvira za davanje, ispred Fondacije Ana i Vlade Divac.  

Do sada su kampanju Spasimo hranu, spasimo humanost podržale kompanije Lidl Srbija, Delez Srbija, DM, Nestle, Američka privredna komora u Srbiji (AmCham), Hemofarm fondacija, Eurobanka, Erste banka, advokatska kancelarija Živković-Samardžić, advokatska kancelarija Gecić Law, BlackRock, Elixir Group, FoodScaleHub, NALED, Carnex, Fond B92, MaxBet Group, Bar and Restaurant 369, Telenor, MTS, A1, McDonalds, Bambi i MK grupa, a očekuje se podrška još većeg broja kompanija i organizacija.

Nacionalni dan davanja i kampanja Spasimo hranu, spasimo humanost se realizuju u sklopu Projekta za unapređenje okvira za davanje koji sprovodi Koalicija za dobročinstvo, koju predvodi Fondacija Ana i Vlade Divac. Ostali članovi Koalicije su Trag fondacija, Catalyst Balkans, SMART Kolektiv, Srpski filantropski forum, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.

Za više informacija o kampanji i načinima za uključivanje možete da posetite veb sajt: http://spasimohranu.rs/.

Fotografije: Fondacije Divac

Najčitanije

Objavljeno je koji je trenutno najpopularniji modni brend na svetu

Lyst je aplikacija za pretragu proizvoda poznatih modnih brendova koja na kraju svakog kvartala objavljuje svoj prestižan The Lyst Index…

Dženifer Lopez zna kako se nosi slip haljina tokom jeseni!

Ništa nije teško kada radiš ono što voliš, tako bismo ukratko mogli da opišemo stil života višestrane umetnice iz naslova.…

Pogledajte neverovatan performans koji je osvojio internet

Ako ste pratili zatvaranje nedavno održanih Paraolimpijskih igara u Tokiju, imali ste priliku da uživate u neobičnom performansu koji je…

Odlike mentalno jakih osoba

Psihička snaga olakšava mnogo toga u životu. Čini vas srećnijim, otpornijim, izdržljivijim, odlučnijim… Neke karakteristike osoba koje se smatraju mentalno…

Viktorija Bekam u šik izdanju za svečanu priliku

Viktorija Bekam je žena kojoj u stilskom pogledu gotovo da nema ravne, i to na svetskoj sceni. U prilog joj…

Ova hrana je dobra za mozak

Godinama se već priča o tzv. superhrani. To su namirnice koje su izrazito dobre za ljudski organizam, zbog čega je…

Najnovije - Scena

Šta sve možete kod kuće za Noć veštica

Krajem oktobra, tačnije 31. dana ovog meseca, pojedini ljudi slave Svetog Luku, a ima i onih koji slave Noć veštica.…

Nesvakidašnja osveta Pitera Džeksona: Harvi Vajnstin kao ork u filmu „Gospodar prstenova“

U svom književnom opusu, Dž. R. R. Tolkin je predstavio orke kao rasu koju nikada ne biste želeli da ugledate…

Dirljiva scena na venčanju ćerke glumca Pola Vokera

Dva meseca nakon veridbe, Medou Voker, naslednica tragično nastradalog Pola Vokera, udala se za svog izabranika Luisa Tortona Alana. Podsećanja…

Glumci serije „Prijateljiˮ opraštaju se od omiljenog Gantera

Džejms Majkl Tajler, koga najviše pamtimo po ulozi Gantera u hit seriji iz naslova, preminuo je u 60. godini, od…

Novi broj City Magazine-a u Danasu u utorak 26. oktobra

List Danas i City Magazine čekaju vas zajedno na trafikama širom Srbije u utorak 26. oktobra. Danas i City Magazine…

Zabavne slučajnosti koje se dešavaju samo jednom u životu

Kako biste reagovali da hodate supermarketom i na ambalaži nekog proizvoda ugledate ilustraciju čoveka koji izgleda isto kao vi? A…