Magazin za urbani životni stil
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije

Sveže na stolu uz Agrilution: Ulazak kompanije Miele u oblast vertikalne poljoprivrede

AUTOR: CityMagazine 26 Dec, 2019
Sveže na stolu uz Agrilution: Ulazak kompanije Miele u oblast vertikalne poljoprivrede

Vertikalna poljoprivreda je pojam koji koriste futurolozi kako bi označili staklenike u više nivoa koji pružaju lokalni prinos svežeg povrća koji štedi prostor, na primer u urbanim zonama. Pomoću Plantcube-a iz kompanije Agrilution, ovaj revolucionarni koncept pronalazi put do privatnih domaćinstava. Potpuno automatizovane, vertikalne farme malih razmera koje nisu veće od standardnog frižidera, pružaju savršene uslove za rast u kombinaciji sa minimalnim naporom – i vrhunac su dizajna u svakoj kuhinji ili dnevnoj sobi. Uz koncept kompanije Agrilution, Miele dodatno proširuje svoju ekspertizu u polju raznolikosti zadovoljstva i zdravog života.

Uz proleće u kuhinji tokom cele godine, iznikle bebi salate i začini prikazuju se estetski, stvarajući neopisive aromatične i hranljive sastojke: To čini Plantcube-ove kompanije Agrilution revolucionarnim na tržištu. U suštini, oni nude samoodrživi ekosistem sa jednostavnim oblogama podmetača za seme, regulisanim osvetljenjem i kontrolisanom mikroklimom, kao i automatizovanim zalivanjem. Rezultat toga je da Plantcube-ovi praktično kontrolišu same sebe. Ubrano povrće nema pesticida niti drugih zagađivača. Sistem kontroliše Agrilution Cloud. Aplikacija prilagođena korisnicima pruža uvid u proces rasta, kao i instrukcije u vezi sa održavanjem i žetvom.

(Foto: Agrilution)

„Sve veći broj ljudi živi u urbanom okruženju, koji pak teže da žive odgovorno i da ustanove sopstvenu slobodu“, kaže Maksimilijan Lesl, koji je osnovao Agrilution zajedno sa svojim partnerom Filipom Vagnerom. „A naš Plantcube donosi svežije salate, začine i mikrozeleniše direktno na vaš sto. Mikrozeleniš je zajednički termin za sadnice koje mogu da se uberu za samo nekoliko dana i koje daju bogat ukus i hranljive materije. Trenutno, Agrilution nudi lepezu od 25 različitih tipova bebi salata, začina i mikrozeleniša, uključujući i manje poznate sorte kao što je crveni pak choi ili wasabina slačica. Prvi usev može da se požanje između jedne i tri nedelje nakon pokretanja Plantcube-a. Nakon toga, žetva je moguća na dnevnom nivou, kaže Lesl. Koriste se samo regulisane i genetički nemodifikovane sadnice. Podmetači za seme koji su bezbedni za ishranu, koje u Minhenu proizvodi Agrilution, napravljeni su u potpunosti od rafinisanih otpadnih tkanina. Dok jedna glavica salate uzgajana u polju zahteva do 120 litara vode da bi porasla, ista količina vode dovoljna je da napaja kompletan Plantcube punih godinu dana. Plantcube-ovi su dostupni na tržištu od marta 2019. godine.

Osnivači kompanije i zaposleni ostaće u kompaniji

Uključenost Miele Group u ovu kompaniju započela je odmah nakon podnošenja nesolventnosti 1. decembra. Stečajni postupak pokrenula je kompanija Agrilution GmbH nakon što planirani krug finansiranja nije dao očekivane rezultate. U toku tog postupka, Miele Group preuzela je brend, know-how i svu dalju imovinu (u takozvanom dogovoru oko imovine) koji su zatim preneti na novoosnovani Agrilution Systems GmbH. 100-postotna podružnica kompanije Miele Venture Capital GmbH preuzeće skoro sve zaposlene na osnovu tog koncepta preuzimanja. „Drago mi je što smo bili uspešni u pronalaženju održivog rešenja za Agrilution-ovu revolucionarnu tehnologiju skoro na samom početku stečajnog postupka“, izjavio je stečajni upravnik dr Kristijan Gerlof iz kompanije Advokati Gerloff Libler u Minhenu.

(Foto: Agrilution/Stefan Randlkofer)

Direktori nove kompanije su osnivači Agrilution-a Maksimilijan Lesl i Filip Vagner. U kompaniji Miele, Agrilution podržava Gernot Tretenbrajn, direktor divizije Kućni aparati kompanije Miele Group, kao i izvršni direktor kompanije Miele Venture Capital GmbH. „S pogledom na kreativno kuvanje, potpuno novi svet ukusa, zdravo kuvanje i urbane stilove života, Plantcube-ovi pružaju potrošačima nove i uzbudljive mogućnosti“, kaže Gernot Tretenbrajn. Shodno tome, ovaj koncept savršeno odgovara kompaniji Miele. „Verujemo u ideju, proizvod i poslovni model – kao i u dugoročnu saradnju sa dva osnivača i njihovim timom“, nastavio je Tretenbrajn. Isto se odnosi i na Agrilution koji takođe smatraju da su pronašli savršenog partnera. Suosnivač Filip Vagner: „Miele je snažan i pouzdan partner zbog kojeg će naš poslovni plan imati ogromnu korist, kako tehnički tako i u odnosu na marketing“.

Naslovna fotografija: Agrilution

Najčitanije

5 retkih fizičkih karakteristika koje vas čine posebnim

Svaka osoba je jedinstvena. Mada svi imamo određene zajedničke karakteristike koje nas čine ljudima, fizički razlike između nas su neupitne.…

Gistro priče: Deset evra

Kiša je padala trideset osmi sat zaredom. To veče je u Beogradu bio skup Nesvrstanih. Na nekom glupom portalu sam…

Aktuelni modni trendovi u skladu sa horoskopskim znakom

Ne znamo da li se i vama čini da je teško ispratiti sve modne aktuelnosti, pa smo zato odlučili da…

Najnovije - Scena

Ed Širan iznova ima ovu noćnu moru

Ed Širan je u nedavno objavljenom intervjuu za magazin GQ otkrio da ga jedna noćna mora već godinama sprečava da…

Beč na platformi „OnlyFans“

„Koliko golotinje možemo da podnesemo?“ Nova akcija Turističke organizacije Beča predstavlja provokativna umetnička dela i otvara diskusiju o slobodi umetnosti…

Mister Bin je zalutao na remek-dela klasičnog slikarstva

Sve je smešnije sa Mister Binom, zar ne? Lik koga su Ričard Kertis i Rouan Ektinson stvorili početkom ’90-ih, a…