“Dabogda te vozio Aca Vučić”: Intimna vozačka ispovest predsednika Srbije iz 2004. godine
Ne kaže naš narod za džabe “papir sve trpi”, a tome se može dodati i da internet sve čuva od zaborava.
Tako je na društvenoj mreži Reddit “isplivao” intervju predsednika Srbije, Aleksandra Vučića za Top Speed magazin iz 2004. godine i potvrdio, kako je jedan od korisnika i primetio, da je “oduvek bio najbrži, najjači, najbolji”.
“U Radikalnoj stranci postoji ‘kletva’: ‘Dabogda te vozio Aca Vučić’”, piše u uvodu teksta koji će otkriti mnoge detalje o nesmotrenoj i “neodgovornoj vožnji” prvog čoveka Srbije uz naslov: “Kaznio bih svakog ko vozi kao ja”.
Kako piše u tekstu, ogromna kilometraža, teški putevi, vremenski uslovi koje nije mogao da bira, cajtnot u koje se odvijaju izborne kampanje, uticali su na to da, tadašnji generalni sekretar “radikala”, prevali za volanom blizu 850.000 kilometara.
Uglavnom za volanom očeve “lade” ili stranačkog “juga”, trudeći se da svuda stigne, prevrtao se i okretao na putu.
“Taj njegov službeni auto ‘jugić’ iz 1999, na parkingu ispred Skupštine Srbije, deluje kao da je parkiran na pogrešnom mestu, u šumi ‘mercedesa’ i ‘audija’. Pogotovo kada se pogleda na kilometar-sat gde piše da je prešao – 129.000 kilometara”, piše u “intimnoj ispovesti” Aleksandra Vučića od pre 19 godina.
Već na samom početku razgovora bio je izuzetno iskren.
“Ja vozim prebrzo, ponekad neodgovorno, pa čak i rizično, ulazim u krivinu i obilazim i ovako i onako… Jedino kada vozim decu, onda baš vodim računa. Inače, nisam naročito odgovoran vozač”, rekao je Vučić odmah na početku razgovora.
Ipak, umeo je tada da prizna kada je neko bolji u nečemu od njega, što se danas ne može često čuti.
“Neko će reći da je to slika karaktera, neko da je sklonost ka trkama. Uvek sam se divio onima koji voze bolje od mene, a ustanovio sam da ih ima… Kad neko uđe u krivinu, brže nego ja i iz nje izlazi bez ikakvih problema, stalno sam se pitao kako on to izvodi, pa sam i ja to pokušavao. Zato nije čudo što sam se bar dva, tri puta prevrnuo. S druge strane, mislim da se u tipove automobila i u karakteristike vozila bolje razumem i kad bi mi neko dao da biram između različitih klasa, automobile, mislim da bi mi izbor bio sasvim dobar”, rekao je Vučić.
Kao što je poznato, ni danas, a ni tada nije mogao da izbegne momenat kritike na račun opozicije.
“Ja nemam problem levičarsko-demokratskog tipa, da se svuda hvalim na svakom mestu ‘vozim jugo’. Da, vozim ‘jugo’, ali bih voleo što pre da vozim nešto jače i ozbiljnije. Da budem iskren, volim ‘mercedes S-klase’. Naravno, nemam ga, niti ću ga imati u narednih 10 godina – sigurno, ali se nadam da ću ga pošteno zaraditi u narednih 20-30 godina. Prirodna je osobina da čovek želi da ima ono što je dobro i što je bolje nego prosek. S druge strane, to je klada automobila koja mi odgovara i po gabaritima”, obećao je Vučić, što bi se već danas moglo preispitati.
Danas, kako se u više navrata pravdao, vozi navodno škodu iz 2010. godine, a čak nije ni na njegovo ime. Davne 2004. godine nije imao ni “besna” kola ni obezbeđenje.
“Moj službeni automobil je ‘jugo’. Mogu da se naviknem da idem i autobusom. Ali, ja, za razliku od drugih, hoću iskreno da kažem šta bih voleo. Ako drugari političari glupe veliku gospodu, to je njihova stvar. Imaju i telohranitelje i šofere, ne znam ni ja šta sve… Ja to nemam. Svuda idem sam ili sa porodicom, prijateljima i nemam nikakvih problema. U saobraćaju se ponekad i posvađam, kada neko napravi glupost, mada sam uglavnom ja taj koji pravi gluposti za volanom. Jedino što ne mogu da podnesem kada neko uđe u jednosmernu ulicu u suprotnom smeru. Sve drugo razumem, pošto sve drugo i ja radim. Ja sam prema sebi napravio neki kriterijum, iako znam da to nije dozvoljeno”, naveo je on davne 2004. godine, a u autentičnost njegovih stavova i danas se možemo uveriti.
Iako samokritičan, reklo bi se, pažnju sa sebe prebacio je na druge vozače.
“Mislim da najstrože treba da budu kažnjeni oni koji voze kao ja. Tome mora da se posveti neuporedivo veća pažnja. Jer, kad naiđem na neku nesreću, na neki sudar na putu, na neku muku koja je negde nekoga zadesila, ja postanem toga svestan i tri dana sam, rekao bih, miran i vozim poštujući sva ograničenja. Ali, posle toga opet, baš me briga, teram po svom”, ocenio je aktuelni predsednik Srbije.
Ta vrsta neogovornosti, kako je istakao, morala bi da bude “očigledno”, merama generalne i specijalne prevencije, ograničena.
“Mislim da je to jedna od ključnih stvari koje država mora sebi da da u zadatak. Mora da pokrene jednu veliku reklamnu kampanju, i jednu veliku, rekao bih, zakonodavnu kampanju. Jer, najluđe i najgluplje je izgubiti život u saobraćaju. da ne pominjem uništavanje teško stečene imovine. Zbog svega toga mislim da je neophodno pooštriti sankcije, ali i delovati edukativno, kroz časopise i televizijske emisije. Treba ljudima objasniti da se u svakom trenutku u saobraćaju kockaju sa životom”, poslednja je izjava Vučića za Top Speed koja se vidi na fotografijama koje su “isplivale” na Redditu.
Da li je i ovaj, svoj intervju video kao vrstu “edukacije”, iako se u više navrata tokom istog, čini se, gotovo pa hvalio neodgovornom vožnjom, ostaće misterija.
Međutim, korisnici društvenih mreža, kao što je to opšte poznato, jedva su dočekali da podele svoje mišljenje.
“Ovo je dobar primer opozicionog cimanja za rejting. Lik je vazda bio odvratan, ali se cimao na max dok je bio opozicija. Lagao je, prenemagao se, muljao, podvaljivao, ali se lik iz petnih žila upinjao da dođe na vlast. Dao bi intervju pilićarskoj reviji samo da bi bio negde primećen. Današnji opozicionari čekaju da ih zovu na N1 i Novu S i nadaju se da će ovaj tako da padne”, piše u jednom komentaru.
Neki su se tom prilikom setili i njegovog učešća kao člana žirija u Zvezdama Granda, ali i takmičenju “Plesom do snova.