Reklame za kladionicu sa Šakilom O’Nilom razljutile Australijance
Ukoliko ste mislili da su televizijske reklame problematične samo kod nas, to nije tačno, jer su Dve reklame za kladionicu u kojoj se pojavljuje Šakil O’Nil naljutile mnoge Australijance.
U pitanju su reklame za kladionicu PointsBet, koja su puštene pre više od mesec dana, ali o kojima se i dalje govori kao kontroverznim zbog načina na koji prikazuju Australijance. Mnogi su smatrali da su oni predstavljeni kao glupi i zaostali, a ima i onih koji su uložili žalbu.
U reklamama se predstavlja australijska aplikacija ove kladionice i na jednoj O’Nil razgovara sa trojicom momaka iz komičarske trupe The Inspired Unemployed dok su napolju, sa frižiderima za piće, a više zvižde nego što odgovaraju na njegova pitanja.
U drugoj je ista ekipa u pabu i gledaju fudbal, odnosno ragbi sa australijskim pravilima, što Šakilu baš i nije jasno i na kraju pogrešno iskoristi izreku koja se koristi za pijenje alkohola za jedan sportski potez.
Nakon žalbe da ove reklame vređaju Australijance, Australijska asocijacija nacionalnih oglašivača (AANA) utvrdila je da reklame nisu prekršile nikakav kodeks, ali ljudi na Tviteru nisu se složili sa tim da nisu uvredljive.
Pored toga, autori reklama izjavili su da im namera nije bila da vređaju Australijance i da veruju da je ova oblast jedinstvena i da treba slaviti sve ono po čemu je poznata, a da je sve ono što je prenaglašeno u njima tako isključivo zbog humora po kome su ljudi iz ove zemlje poznati.
Ako vam kažemo da je O’Nil na kraju sebe prozvao Šakodil Dandi po uzoru na Krokodila Dandija, jasno vam je koliko je sati.
Izvor: Dmarge
Naslovna fotografija: Youtube Printscreen/PointsBet