Ako danas poručite ove goveđe krokete, dobićete ih za 30 godina
Kada tražimo neku brzu hranu, naglasak je na tome da bude brza, tako da nismo baš sigurni ko bi imao strpljenja da čeka 30 godina, kao u slučaju goveđih kroketa iz jedne mesare u Japanu.
Ako naručite kutiju smrznutih Kobe goveđih kroketa iz Asahije, porodične mesare u gradu Takasago u prefekturi Hjogo u zapadnom Japanu, biće potrebno još 30 godina pre nego što dobijete porudžbinu, piše CNN.
Osnovana 1926. godine, Asahija je decenijama prodavala mesne proizvode iz prefekture Hjogo – uključujući govedinu Kobe – pre nego što je dodala goveđe krokete u godinama nakon Drugog svetskog rata, prenosi N1.
Ali tek početkom 2000-ih ove knedle pržene od krompira i govedine postale su internet senzacija, što je rezultiralo neverovatno dugim čekanjem sa kojim se kupci sada suočavaju.
„Počeli smo da prodajemo naše proizvode onlajn 1999. godine. U to vreme smo ponudil Extreme Croquettes kao probu“, objašnjava Šigeru Nita, treća generacija vlasnika Asahija.
Nakon što je nekoliko godina eksperimentisao sa e-trgovinom, shvatio je da kupci oklevaju da plate pozamašnu sumu za vrhunsku govedinu onlajn. Stoga je odlučio da krokete prodaje jeftinije.
„Napravili smo pristupačne i ukusne krokete koji demonstriraju koncept naše radnje kao strategiju da kupci uživaju u kroketima, uz nadu da će kupiti našu Kobe govedinu nakon što je prvi put probaju“, objašnjava on.
Da bi ograničio finansijski gubitak na početku, Asahija je svake nedelje proizvodila samo 200 kroketa.
„Prodajemo govedinu koju uzgajamo od ljudi koje poznajemo. U našoj radnji se prodaje samo meso koje je proizvedeno u prefekturi Hjogo, bilo da je Kobe govedina, Kobe svinjetina ili piletina Tađima. Takav je bio princip radnje i pre nego što sam postao vlasnik“, kaže Nita.
Nita kaže da je ohrabrio ranč da koristi kravlje đubrivo za uzgoj krompira. Stabljikama krompira će se zatim hraniti krave, stvarajući ciklus. Njegov jedinstveni koncept privukao je pažnju lokalnog stanovništva i medija. Kada je početkom 2000-ih izašao izveštaj o Asahijinim kroketima, njihova popularnost je naglo porasla.
„Prestali smo da ih prodajemo 2016. jer je vreme čekanja postalo duže od 14 godina. Razmišljali smo da prekinemo porudžbine, ali smo dobili mnogo poziva sa zahtevom da nastavimo da ih nudimo“, kaže Nita.
Asahija je nastavila da prima narudžbine za ove krokete 2017. godine, ali je podigla cenu.
„Ali od kada je počeo izvoz Kobe govedine, cene junećeg mesa su se udvostručile, pa se nije promenila činjenica da proizvodnja kroketa pravi deficit“, kaže Nita.
Proizvodnja je takođe povećana – sa 200 kroketa nedeljno na 200 kroketa dnevno.
„Govore nam da bi trebalo da zaposlimo više ljudi i brže pravimo krokete, ali mislim da nema vlasnika radnje koji zapošljava radnike i proizvodi više da bi napravio veći deficit… Žao mi je što moraju da čekaju. Želim da pravim krokete brzo i pošaljem ih što pre, ali ako to uradim, radnja će bankrotirati“, tvrdi on.
Na sreću, Nita kaže da otprilike polovina ljudi koji probaju krokete na kraju naruče Kobe govedinu, tako da to zvuči kao dobra marketinška strategija. Svaka kutija Extreme Croquettes, koja uključuje pet komada, prodaje se za 18,40 dolara.
Prodavnica šalje redovne njuzletere kupcima na listi čekanja i obaveštava ih o najnovijoj proceni isporuke. Nedelju dana pre datuma isporuke, prodavnica će još jednom potvrditi isporuku. Kupci koji ovih dana dobijaju krokete naručili su ih pre oko 10 godina, navodi CNN.
Izvor: N1
Naslovna fotografija: Shutterstock/Bernd Juergens