• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Milano ulaže u biciklističke staze da smanji zagađenje i gužve

Milano ulaže u biciklističke staze da smanji zagađenje i gužve

CityMagazine
13.01.2022. 2 min Eko

Amsterdam, Barselona, Kopenhagen, Pariz, Montreal i Tokio samo su neki od gradova prilagođenih vožnji bicikla. Kada se realizuje ambiciozni plan o proširenju biciklističke mreže, i Milano će se pridružiti listi urbanih centara koji su pravi raj za bicikliste.

Kako prenosi Klima101, čak 80% stanovnika italijanskog grada Milana biće udaljeno manje od jednog kilometra od biciklističke staze kada se završi izgradnja infrastrukture u dužini od 750 kilometara. Prva staza biće izgrađena već ovog leta, dok se okončanje projekta Biciplan Cambio očekuje 2035. godine.

Jedna od osnovnih asocijacija na Italiju, pored pice, mode i sladoleda, jeste i vožanja  Vespama. Ipak, ova slika bi u Milanu mogla da se promeni, te da zaštitno prevozno sredstvo stanovnika ovog grada postanu bicikli.

Kroz ambiciozni projekat razvoja biciklističke mreže i ulaganje od 240 miliona evra vlasti žele osiguraju prelazak 20% građana na vožnju bicikla nasuprot motornim vozilima. Na taj način smanjilo bi se zagađenje vazduha i saobraćajne gužve. Paralelno bi se povećala i bezbednost učesnika u saobraćaju zato što se biciklisti i vozači automobila ne bi kretali istim saobraćajnicama.

Milano ulaže u biciklističke staze da smanji zagađenje i gužve
Photo by Mikita Yo on Unsplash

Projekat  Biciplan Cambio ne staje na konstruisanju puteva i parkinga za bicikle – razvoj infrastrukture pratiće korišćenje modernih tehnologija poput senzornog osvetljenja, digitalnih ekrana i optičkih kablova.

Buduća biciklistička mreža će uključivati 4 zelene međugradske staze i 20 gradskih, od čega će 4 biti kružne, a 16 će ih presecati. Neke od postojećih ruta će biti priključene mreži, dok se ostatak gradi od nule. Čak 80% stambenih objekata, ali i bitne institucije i usluge kao što su bolnice, škole, železnica i podzemne transportne linije, biće u radijusu od 1 kilometra od biciklističkih staza. 

Prema rečima Beatriče Ugućioni, milanske odbornice zadužene za mobilnost, cilj plana jeste transformacija Milana u grad u kome stanovnici mogu da voze bicikle po inovativnim i bezbednim stazama kako bi došli do bioskopa, zdravstvenog centra ili mesta susreta. To je, dodala je ona, jedinstveni projekat u Italiji.

I sama Evropska unija sve više prepoznaje značaj održive mobilnosti te je Evropska komisija nedavno predložila da aktivni vidovi transporta postanu prioritet u 424 najveća grada kao jedno od sredstava za dostizanje neto-nultih emisija.

Izvor: Klima101, Autorka: Jelena Kozbašić

Naslovna fotografija: Mikita Yo on Unsplash

Oznake:

biciklgužva u saobraćajuMilanozagađenje

Podeli

Zaprati Autor

CityMagazine

Ostali članci

Zašto nam je teško da se vratimo normalnom ritmu nakon praznika?
Prethodni

Zašto nam je teško da se vratimo normalnom ritmu nakon praznika?

Evo šta vas sve čeka ako ste se odlučili za „suv januar“
Sledeći

Evo šta vas sve čeka ako ste se odlučili za „suv januar“

Sledeći
Evo šta vas sve čeka ako ste se odlučili za „suv januar“
13.01.2022.

Evo šta vas sve čeka ako ste se odlučili za „suv januar“

Prethodni
12.01.2022.

Zašto nam je teško da se vratimo normalnom ritmu nakon praznika?

Zašto nam je teško da se vratimo normalnom ritmu nakon praznika?

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    srbokap. domaći film
    Na mrežama je ponovo aktuelan domaći film iz 2000, koji niji ni dan ostario, jer pokazuje šta se sve dešava kad policija ima preveliku moć
    CityMagazine
    Mia Kalifa
    Mia Kalifa oduševila fanove stripova briljantnom teorijom o Supermenu i Betmenu
    CityMagazine
    Letnja čarolija u Arilju: ARLEMM počinje uz zvuke klasike i džeza
    Letnja čarolija u Arilju: ARLEMM počinje uz zvuke klasike i džeza
    CityMagazine
    MMF
    Zoster ponovo na MMF-u: Nedelja koja ne liči na kraj festivala
    CityMagazine
    exit
    Organizatori EXIT festivala povodom izjave gradonačelnika Novog Sada: „Jedina politička zloupotreba je pokušaj cenzure i gušenja Exita“
    CityMagazine

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖