• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Najčešći trikovi koje supermarketi koriste kako bi nas naterali da potrošimo više novca

Najčešći trikovi koje supermarketi koriste kako bi nas naterali da potrošimo više novca

CityMagazine
16.04.2022. 3 min PsihologijaZdravlje

Svi smo svesni očiglednog poskupljenja mnogih stvari u prethodnom periodu, a naročito kada su u pitanju namirnice. Svaka nabavka svodi se na precizno planiranje i traženje pristupačnih cena za proizvode koji su nam neophodni, a opet se desi da kupimo više stvari nego što smo nameravali. Kako dolazi do toga?

Ako je verovati istraživanjima, supermarketi se vode psihološkim trikovima i strategijama koje dovode do toga da ljudi potroše mnogo više novca nego što su nameravali, a to kupcima nikako nije u interesu. Zato smo za vas izdvojili nekoliko najčešćih trikova, kako biste ih postali svesni i možda izbegli zamke naredni put.

Teraju vas da ogladnite

Na ulazu u mnoge supermarkete nalaze se pre svega sveće voće i povrće, pa potom idu delovi sa delikatesima, mesom i sirevima, a tek iza svega toga mnoge najosnovnije namirnice – mleko, jaja… To nije slučajno, jer dok prođete pored svih tih svežih namirnica i aroma, može se desiti da ogladnite i usled toga, kupite više proizvoda. Usput su često i delovih sa svežim hlebom i pecivima, kao i deo sa gotovim jelima, a pirinač, testenine i brašno su tek iza svega.

Znaju gde gledate

Kada konačno dođete do rafova na kojima se nalazi ono što vam je neophodno, prvo ćete pogledati pravo ispred sebe. Zato se u nivou očiju na ovim policama nalaze najpopularniji i najskuplji proizvodi poznatih brendova. Dok razmišljamo šta nam sve treba i na koju stranu da idemo dalje, veća je verovatnoća da ćemo izabrati nešto od ovih proizvoda.

Pored njih se često nalaze namirnice koje na neki način „idu” uz one koje su u nivou očiju, kako bi se ljudi uhvatili i za njih. Ova taktika najviše uspeva na onim ljudima koji su krenuli da kupe isključivo par stvari i znaju tačno gde se one nalaze, a služi se „bumerang” efektom.

Najčešći trikovi koje supermarketi koriste kako bi nas naterali da potrošimo više novca
Photo by Allef Vinicius on Unsplash

Kupite jedan, dobijte još jedan (ne)potreban

Skoro svaki put kada odemo u kupovinu, vidimo čuvene oznake 1+1 gratis, 2+1 gratis ili slične, koje služe da nas nateraju da pomislimo kako je to odlična ušteda. U slučaju da je u pitanju namirnica koju kupujemo stalno, lako ćemo uporediti njenu osnovnu cenu i isplativost ponude, ali za one koje retko pazarimo ovo može biti malo teže. Prodavnice se služe korigovanjem cena pre ovih ponuda, pa one često prvo poskupe, da bi se potom pojavile sa „akcijskom” cenom.

Veličine pakovanja nisu slučajne

Cene se mogu prezentovati na više načina kada kupujete nešto na meru – one mogu biti za 100 grama ili za kilogram i na to treba obratiti pažnju kako se ne biste zbunili. Kada su u pitanju gramaže spakovanih namirnica, one nisu uvek u okruglim brojkama. To je zbog toga što recepti najčešće propisuju okrugle količine sastojaka, a ako marketi svoj brend sira pakuju u npr. pakovanje od 225 gr umesto 200, svakog kupca će naterati na kupi jednu osminu proizvoda više nego što mu treba. Vi odlučujete koliko čega vam treba i šta želite da kupite, a šta vam je višak i nepotrebno.

Izvor: Daily Record

Naslovna fotografija: Joshua Rawson-Harris on Unsplash

Oznake:

kupovinanamirnicesupermarketi

Podeli

Zaprati Autor

CityMagazine

Ostali članci

Naučnik tvrdi: „Doručak je jednako opasan kao i pušenje!“
Prethodni

Naučnik tvrdi: „Doručak je jednako opasan kao i pušenje!“

Koju nam poruku šalje potreba za slatkom, začinjenom ili slanom hranom?
Sledeći

Koju nam poruku šalje potreba za slatkom, začinjenom ili slanom hranom?

Sledeći
Koju nam poruku šalje potreba za slatkom, začinjenom ili slanom hranom?
16.04.2022.

Koju nam poruku šalje potreba za slatkom, začinjenom ili slanom hranom?

Prethodni
16.04.2022.

Naučnik tvrdi: „Doručak je jednako opasan kao i pušenje!“

Naučnik tvrdi: „Doručak je jednako opasan kao i pušenje!“

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    marčelo
    „Puzzle Shock“ 20 godina kasnije: Kako je nastao album koji je stvorio Marčelov prepoznatljiv glas
    CityMagazine
    žikina dinastija
    Pre Nikole Koje i Borisa Milivojevića, on je bio Miša iz serijala Žikina dinastija: Pogledajte kako danas izgleda
    CityMagazine
    eva braun
    Kako je nastajala pop muzika u inat užasnom vremenu: 30 godina kultnog albuma grupe Eva Braun
    CityMagazine
    Kalum Tarner
    Da li je Kalum Tarner naš sledeći Džejms Bond? Evo šta znamo
    CityMagazine
    žikina dinastija
    Gledao sam novi nastavak filma “Žikina dinastija” i rešio da rangiram svih 11 naslova iz ovog serijala
    CityMagazine

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖