• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Type and hit Enter to search

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle

Najčešći trikovi koje supermarketi koriste kako bi nas naterali da potrošimo više novca

CityMagazine
16.04.2022. 3 Mins Read PsihologijaZdravlje

Svi smo svesni očiglednog poskupljenja mnogih stvari u prethodnom periodu, a naročito kada su u pitanju namirnice. Svaka nabavka svodi se na precizno planiranje i traženje pristupačnih cena za proizvode koji su nam neophodni, a opet se desi da kupimo više stvari nego što smo nameravali. Kako dolazi do toga?

Ako je verovati istraživanjima, supermarketi se vode psihološkim trikovima i strategijama koje dovode do toga da ljudi potroše mnogo više novca nego što su nameravali, a to kupcima nikako nije u interesu. Zato smo za vas izdvojili nekoliko najčešćih trikova, kako biste ih postali svesni i možda izbegli zamke naredni put.

Teraju vas da ogladnite

Povezani članci

„Nismo imali seksualni odnos od 2008. godine“: Žena opisuje kako izgleda srećan brak bez vođenja ljubavi

Još uvek trošite previše? Evo nekoliko trikova za uštedu novca koji će vam biti od koristi

Na ulazu u mnoge supermarkete nalaze se pre svega sveće voće i povrće, pa potom idu delovi sa delikatesima, mesom i sirevima, a tek iza svega toga mnoge najosnovnije namirnice – mleko, jaja… To nije slučajno, jer dok prođete pored svih tih svežih namirnica i aroma, može se desiti da ogladnite i usled toga, kupite više proizvoda. Usput su često i delovih sa svežim hlebom i pecivima, kao i deo sa gotovim jelima, a pirinač, testenine i brašno su tek iza svega.

Znaju gde gledate

Kada konačno dođete do rafova na kojima se nalazi ono što vam je neophodno, prvo ćete pogledati pravo ispred sebe. Zato se u nivou očiju na ovim policama nalaze najpopularniji i najskuplji proizvodi poznatih brendova. Dok razmišljamo šta nam sve treba i na koju stranu da idemo dalje, veća je verovatnoća da ćemo izabrati nešto od ovih proizvoda.

Pored njih se često nalaze namirnice koje na neki način „idu“ uz one koje su u nivou očiju, kako bi se ljudi uhvatili i za njih. Ova taktika najviše uspeva na onim ljudima koji su krenuli da kupe isključivo par stvari i znaju tačno gde se one nalaze, a služi se „bumerang“ efektom.

Photo by Allef Vinicius on Unsplash

Kupite jedan, dobijte još jedan (ne)potreban

Skoro svaki put kada odemo u kupovinu, vidimo čuvene oznake 1+1 gratis, 2+1 gratis ili slične, koje služe da nas nateraju da pomislimo kako je to odlična ušteda. U slučaju da je u pitanju namirnica koju kupujemo stalno, lako ćemo uporediti njenu osnovnu cenu i isplativost ponude, ali za one koje retko pazarimo ovo može biti malo teže. Prodavnice se služe korigovanjem cena pre ovih ponuda, pa one često prvo poskupe, da bi se potom pojavile sa „akcijskom“ cenom.

Veličine pakovanja nisu slučajne

Cene se mogu prezentovati na više načina kada kupujete nešto na meru – one mogu biti za 100 grama ili za kilogram i na to treba obratiti pažnju kako se ne biste zbunili. Kada su u pitanju gramaže spakovanih namirnica, one nisu uvek u okruglim brojkama. To je zbog toga što recepti najčešće propisuju okrugle količine sastojaka, a ako marketi svoj brend sira pakuju u npr. pakovanje od 225 gr umesto 200, svakog kupca će naterati na kupi jednu osminu proizvoda više nego što mu treba. Vi odlučujete koliko čega vam treba i šta želite da kupite, a šta vam je višak i nepotrebno.

Izvor: Daily Record

Naslovna fotografija: Joshua Rawson-Harris on Unsplash

Tags:

kupovinanamirnicesupermarketi

Povezani članci

Slovenija je savršena destinacija za jesenje putovanje: Ovo su lokacije i preporuke koje ne smete da propustite

Možda zvuči suludo, ali hodanje unazad je veoma zdravo, a evo i zašto

Share Article

Follow Me Written By

CityMagazine

Ostali članci

Previous

Naučnik tvrdi: „Doručak je jednako opasan kao i pušenje!“

Next

Koju nam poruku šalje potreba za slatkom, začinjenom ili slanom hranom?

Next
16.04.2022.

Koju nam poruku šalje potreba za slatkom, začinjenom ili slanom hranom?

Previews
16.04.2022.

Naučnik tvrdi: „Doručak je jednako opasan kao i pušenje!“

Najnovije

Sedam filmova nominovanih za Oskara na 51. FEST-u
CityMagazine
Kristof Volc je šef iz pakla u novoj seriji „The Consultant“
Filip Milosavljević
Sergej Trifunović
Sergej Trifunović oduzeo telefon muškarcu iz publike na izvođenju predstave u Hrvatskoj
CityMagazine
„Trepni ako si otet“: jedan od favorita za odlazak na Evroviziju iznenadio svoje fanove lošim nastupom
CityMagazine
Branka Veselinović će biti sahranjena u Aleji zaslužnih građana
CityMagazine

PopKultura

  • Pozorište
  • Muzika
  • Knjige/Stripovi
  • Intervjui
  • Fotografija
  • Film/TV
  • Art

Moda i lepota

  • Trend
  • Moda
  • Lepota
  • Dom i dizajn

Scena

  • Zabava
  • Poznati
  • Flešbek
  • Društvene Mreže
  • Aktuelno

Gastro

  • Restorani
  • Recepti
  • Kafići
  • Gourmet
  • Lifestyle
  • Zdravlje
  • Sex
  • Putovanja
  • Automobili

Vodič

  • Stand-up
  • Predstave
  • Koncerti
  • Književne večeri
  • Izložbe
  • Humanitarni događaj
  • Clubbing
  • Bioskop
  • Kontakti
  • Uslovi korišćenja
  • Pravila privatnosti
  • Kolačići

Pratite City

Youtube Facebook Twitter Instagram

Prijavi se na newsletter

Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

✖